12.04.2013

Powitanie :D

Hejcia :D Na imię mam Maja. Zbieram schleich od niedawna. Ale to nie ma być blog o mnie więc nic już nie mówię :D 
Zrobiłam wczoraj siodło i namówiłam mamę na kupno nowych koni schleich. Są już zamówione. To ogier Tennessee Walker i Klacz Lipicańska z tego roku. :D Happy :D Wracając do moich robótek ręcznych. Siodło nie zadowalało mnie w 100% więc stwierdziłam, że dziś zrobię nowe. Wyszło 100 razy lepiej :D  Mam też zdjęcia poszczególnych etapów robienia więc zrobię Wam tutorial :P
Poza tym Lider zyskał ogłowie, i nowy kantarek. Kanarkowo żółty z delikatnie różowym futerkiem :) Co jeszcze nowego.? W naszej stajni (moja i siostry-4 latka)  zamieszkały jej 2 małe kózki :) Są urocze :) Ta z czarną łatą ma głowie to Basia, a ta cała biała to Kasia :P  "Sprowadziłyśmy" również stajennego o imieniu Józek XD  To może przejdźmy już do zdjęć :)

A i powiem Wam jeszcze jedno. Nie zaczynajcie robić rzeczy dla schleichów bo wpadniecie w nałóg. Ja 3 dni w domu siedziałam i dnia nie było, żebym czegoś nie zrobiła :D
A teraz fotki :)
Może i nie jest za piękne, ale to pierwsze ogłowie jakie w życiu robiłam. :)















Lider w swoim pierwszym ogłowiu :)

















Lider jest już przygotowany do jazd ;) Można ruszać w teren :D
















Liderek w swoim nowiutkim kanarkowo żółtym kantarku :D












A teraz zdjęcia siodła :)















Pięknie się Lider w tym siodle prezentuje <3












Jak zrobić siodło.? TUTORIAL !!
Co będzie Ci potrzebne:
1. Nożyczki
2. Super Glue
3. Eco skóra, skóra lub inne tworzywo
4. Gumka
5. Zapinka
6. Drucik
1. A więc tak, musicie wyciąć ze skóry lub innego tworzywa (w moim wypadku skóra ze starego paska.) 8 części.
Będą to:
2x tybinka (wymiary: dł. 3.5cm ; szer. 2.5 czm)
2x puśliska
2x poduszka kolanowa
2x siedziska (jedno mniejsze, drugie większe)
Musicie również przygotować sobie z 2 drucików (dosyć krótkich)strzemiona.

2. Kolejny krok polega na przyklejeniu obu tybinek do mniejszego siedziska. Mniej więcej po środku.  Polecam Super Glue tak jak napisałam wyżej. Bardzo dobrze trzyma.








3. Następnie do naszych tybinek przyklejamy poduszki kolanowe w odpowiednich miejscach. Ma to wyglądać niej więcej tak.








4. Następnie musimy przykleić większe siedzisko na samą górę naszego siodła. Nie zaklejamy brzegów, gdyż w szpady pomiędzy tybinkami a siedziskiem muszą wejść strzemiona. Na obrazku widać też już gotowe strzemiona. Musimy je przykleić od wewnętrznej strony klejem. Bez obawy skóra/ inne tworzywo przyklei się do metalu :)





5. Nasze strzemiona przyklejamy w taki sposób by mniej więcej 0,5 mm puślisk wystawało za tybinki. Tak powinno wyglądać gotowe siodło. Oczywiście możecie je jeszcze ulepszać jak tylko chcecie, ale za Wasze ulepszenia nie biorę odpowiedzialności.









A teraz reszta nowości ze stajni :)


Baśka i Kaśka nasze kózki, a w oddali konie mojej siostry.
Klacz Dagmara, źrebak Danio i kucyk Gapcio. :D










A oto nasz stajenny Józek. Jest to przemiły pan, ale ma takie świdrujące oczka XD
Aktualnie czyści boks Lidera.













I ostatnia nowość na dziś :D Własnoręcznie robione przeze mnie marchewki. Siostra robiła jabłka, ale jeszcze nie stwardniały :D










Papa :) Do jutra i liczę na jakieś komentarze :D ~kopytkowelove

____________________________________________
 "Gdy zajrzymy w głąb dzikiego serca konia ,
musimy żywić nadzieję ,
że znajdziemy tam nasze własne serce."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz